Cayma Hakkı
Tüketicilerin Cayma Hakkı
(Tüketici, ticari veya serbest mesleki faaliyetleriyle doğrudan ilgisi olmayan amaçlarla hukuki bir işlem gerçekleştiren gerçek kişidir.)
Cayma Hakkı
Bu sözleşmeden 30 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin cayma hakkına sahipsiniz.
Cayma süresi, tek bir sipariş kapsamında bir veya daha fazla mal sipariş etmiş olmanız ve bunların tek bir sipariş olarak teslim edilmesi koşuluyla, sizin veya sizin belirlediğiniz taşıyıcı dışındaki üçüncü bir kişinin malları teslim aldığı günden itibaren 30 gündür; tek bir sipariş kapsamında birden fazla mal sipariş etmiş olmanız ve bunların ayrı ayrı teslim edilmesi koşuluyla, sizin veya sizin belirlediğiniz taşıyıcı dışındaki üçüncü bir kişinin son malları teslim aldığı günden itibaren 30 gündür.
Cayma hakkınızı kullanabilmeniz için, bu sözleşmeden cayma kararınızı bize (Bozburun, 7114. Sk. No:5, 20020 Merkez/Denizli, telefon numarası: 444 3 694, e-posta adresi:
[email protected]) açık bir beyanla (örneğin posta, faks veya e-posta yoluyla gönderilen bir mektup) bildirmeniz gerekmektedir. Bu amaçla ekteki örnek cayma formunu kullanabilirsiniz, ancak bu zorunlu değildir.
Cayma hakkının kullanılmasına ilişkin bildirimin cayma süresi dolmadan önce gönderilmesi cayma hakkının kullanılması için yeterlidir.
İptalin Sonuçları
Bu sözleşmeyi iptal etmeniz durumunda, teslimat masrafları da dahil olmak üzere (bizim tarafımızdan sunulan en ucuz standart teslimat türü dışındaki bir teslimat türünü seçmenizden kaynaklanan ek masraflar hariç) sizden aldığımız tüm ödemeler derhal ve en geç bu sözleşmeyi iptal ettiğinize dair bildirimi aldığımız tarihten itibaren 30 gün içinde iade edeceğiz.
Bu iade için, sizinle açıkça başka bir şey kararlaştırılmadığı sürece, orijinal işlem için kullandığınız ödeme yöntemini kullanacağız; bu iade için hiçbir koşulda sizden herhangi bir ücret alınmayacaktır.
Ürünleri geri alana veya ürünleri iade ettiğinize dair kanıt sunana kadar (hangisi daha erkense) geri ödemeyi reddedebiliriz.
Ürünleri derhal ve her halükarda bu sözleşmeyi iptal ettiğinizi bize bildirdiğiniz tarihten itibaren 30 gün içinde iade etmeli veya teslim etmelisiniz. Ürünleri 30 günlük sürenin bitiminden önce gönderirseniz, cayma hakkında belirtilen koşullara uymuş sayılırsınız.
Malların iade edilmesinin doğrudan maliyeti size aittir.
Malların değer kaybından, yalnızca malların kalitesini, özelliklerini ve işlevselliğini kontrol etmek için gerekli olmayan bir elleçlemeden kaynaklanması durumunda siz sorumlusunuzdur.
Fesih veya Sona Erme Sebepleri
Cayma hakkı aşağıdaki sözleşmeler için geçerli değildir:
• Önceden üretilmemiş ve üretimi tüketicinin bireysel seçimi veya tespiti ile belirlenen veya açıkça tüketicinin kişisel ihtiyaçlarına göre hazırlanan malların teslimatı,
• Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi çabuk geçebilecek malların teslimatı,
• Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan mallar.
• Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar.
• Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması hâlinde, bilgisayar sarf malzemeleri.
• Abonelik sözleşmeleri hariç olmak üzere gazete, dergi veya resimli dergilerin teslimatı.
• Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetler.
• Tanıtma ve kullanma kılavuzunda, satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum ya da montajının yapılacağı belirtilen mallardan, kurulum veya montajı gerçekleştirilenler.
Örnek İptal Formu
(Sözleşmeyi iptal etmek istiyorsanız lütfen bu formu doldurup geri gönderiniz.)
* Tüketicinin uyuşmazlık konusundaki başvurusunu, tüketici hakem heyetine veya Kanunun 73/A maddesi uyarınca dava açılmadan önce arabulucuya başvurulması şartıyla tüketici mahkemesine başvuru yapabilecektir.